Encik East | Create your badge
Instagram

Wednesday, March 7, 2012

PINDAH RUMAH DAN SIKAP POLIS YANG SALAH GUNA KUASA

     memang penat sangat-sangat pindah rumah.. nasib baiklah ada my ex housemate, frnz n jiran rapat ada tolong aku.. kalau tak lah, aku tak tau lah aku nak mintak tolong kat sapa entah....
aku bukan minat sangat pindah randah ni, tapi sebab kan aku nak p merantau jauh berkerja di cameron highland, tu yang aku pindah.. kalau x, tak der lah kuasa kot aku nak hayak semua barang kehilu hilir.. tu pon banyak lagi barang aku tingalkan.....
     malas lah nak bawak, aku bawak barang yang perlu jer... lagipon naik kereta jer, nasib baik pakai 2 kete.. kalau 1 jer, aku tak tau lah berapa puluh trip jap g nak kene angkat....
after that badan adoi alamak!!!!! sakit segalanya....


OWH CHOP!!!
ada lagi satu story, time kitaorang ngah angkat2 barang, manakala datang plak dua eko polis yang adak biadap lah, aku kat atas umah masa tu ngah nak bawak trun barang, and my frnz tgu kat kete coz da x larat kot turun naik tangga....
tiba-tiba polis tu datang kat dia n banyak tanya (mengikut cerita my frnz)..
polis tu datang n tanya buat apa????
frnz : tolong kawan pindah...
polis : kenapa malam-malam? orang komplen!!
frnz : siang kerja, so x dapat lah tlg, so after balik keje ni baru boleh...
polis : keluarkan apa yang ada kat dalam kocek seluar
frnz : dia keluarkan semua, than x der apa2 pon..
        (tiba-tiba polis tu amik wallet my frnz n keluarkan satu-satu)
        (check tpon member aku, sms segalanya)
after that ma frnz bertanya balik kenapa baca sms orang and tak tau pulak polis boleh buat mcm tu sesuka hati....

POLIS TAK BERHAK SELONGKAR WALLET ORANG MELAINKAN KITA SENDIRI YANG KELUARKAN SEMUANYA... 
POLIS GAK TAK BERHAK BACA APA YANG ADA KAT DALAM FON KITA MELAINKAN DIA ADA WAREN AND KITA ADALAH PENJENAYAH YANG DIKEHENDAKI!!!!


Kuasa bukan digunakan sesuka hati...
aku kalau jadi PM, Askar yang aku suruh gantikan tempat polis... sebab askar banyak yang berdisplin..
polis sekarang banyak yang da pijak kepala....


BTW THANKS GUYZ COZ  DA SANGGUP TOLONG AKU PINDAH BARANG OK....
AKU HARAP TUHAN KREDIT KAN LEBIH SIKIT PAHALA KAT KORANG..
AMIN......


No comments:

Post a Comment

.:same script, diffrent cast:. .:aku insan yang tak punya apa-apa:.

Pages