Encik East | Create your badge
Instagram

Wednesday, October 9, 2013

Cerita tentang trip aku ke kuching serawak pada 3hb-6hb October

     Pernah terjadi sebelum ni, terlepas kapal terbang dari KL - KUCHING.. Tapi itu kisah 5 tahun lepas...
     Pada 3 Ocrober 2013, perjalan ke kuching dari KLIA kami berlepas pada pukul 9.00am, dan aku bersama designer + makeup artis (famee abdullah radzi) dan manager artis (Jo Lee) tiba di KLIA dalam pukul 8.00am..
     Nak dijadikan cerita, flight kami sebenarnya berlepas pada pukul 7.15am. Kesilapan berpunca dari manager yang tersilap pandang waktu perlepasan.. Kami agak sedikit kecewa dengan sikapnya yang swbegitu..
     Tiada pilihan lain, terpaksa booking another ticket to kuching... But the problem is, bukan pasal terpaksa beli new ticket, tapi kami terpaksa menunggu sampai pukul 2.00pm kat situ.. Dah macam budak jalanan terasa...
Pelbagai aktiviti kami lakukan untuk menunggu pukul 2am tiba... Sehinggakan makeup artis tido di sebalik kerusi.. Sanggat menyedihkan...
     Nak ikutkan hati, berpatah balik & tukar plan lain lagi bagus.. Tapi mengenangkan ada tujuan yang perlu kami diselesaikan disana, kami bersabar... Sehinggalah selamat tiba di kuching, kelegaan yang teramat dapat kami rasakan..
     Setelah itu, kami menyewa kereta disana untuk memudahkan aktiviti kami disana.. Kami terus menuju ke apartment kami di JINHOLD SERVICED APARTMENT Jalan song, kuching.. Sanggat selesa dan murah.. Puas hati.. Apa lago merehatkan badan adalah benda pertama kamo buat sebelum menjalankan sebarang aktiviti...
4 hari kami berada disana, keinginan untuk menjelajah bandar kuching dan mengimbau kenangan yang pernah aku lalui 5 tahun lepas tidak lah kesampaian kerana masa yang padat menghadkan program kami...
     Sedikit kekesalan dapat dirasakan kerana segala perancangan untuk membeli belah disana tak tercapai.. Tapi aku pasti datang semula tak lama lagi kerana aku ingin sanggat pergi ke tempat2 yang pernah aku tinggal dulu, berparti, makan, jalan2 dengan kawan2 disana.. Kuching dulu bukan seperti sekarang coz kemajuannya sanggat membuatkan aku teruja untuk datang semula..

No comments:

Post a Comment

.:same script, diffrent cast:. .:aku insan yang tak punya apa-apa:.

Pages