Encik East | Create your badge
Instagram

Friday, July 2, 2010

kenapa dorang x nak faham akan diri kita, susah sangat ker?

Kenapalah susah sangat nk luahkan sepenuhnya perasaan ni.. Dan kenapa mereka semua susah untuk memahami diri kita walau sikit pun..

Aku tak pernah mintak belas ehsan dr mereka yg mana aku pernah bersama2 dan memberi kata2 semangat untuk dia bangun, agar dia tak putus asa. Aku cuba sedaya upaya, tapi malang sekali, bila giliran aku menghadapi tekanan, ataupun masalah, dan memerlukan bimbingan atau kata2 semangat agar aku tidak terus rebah..

Kemana mereka semua menghilang? Mana dan dimana? Tak kan sedikit waktu pn x de untuk luangkan masa mendengar luahan mahupun rintihan hati ini.

Walhal ketika mereka dalam dilema, aku berhempas pulas, waktu yang aku luangkan tak terkira, malahan tenaga kudrat aku, tak pernah sikitpun aku pertikaikan..
Inikah balasan yang harus aku terima setelah apa yang aku beri pada mereka..

Perlu x kita cerita masalah kita kat ndrg akaidm sedangkan, dia mcm tak endah langsung akan masalah yg kita ceritakan pada dorang. Hurmmm~

Adakah keiklasan aku sentiasa dipandang remeh? Dimana erti simpati, kat mana letaknya hati dan perasaan? Tidak kan pernah terfikir akan berperikemanusiaan..
Semuanya memang dah tertulis, lumrah kehidupan, cabaran dunia.. Apa yang berlaku memang dah tertulis. Itulah pengalaman paling berharga dalam hidup aku, ia memang tak ternilai dgn wang ringgit, namun ia mampu dikongsi bersama agar kita lebih berhati2 dalam menempuh dunia yang penuh dengan kenangan silam,tanda tanya dan kejutan..

No comments:

Post a Comment

.:same script, diffrent cast:. .:aku insan yang tak punya apa-apa:.

Pages