Encik East | Create your badge
Instagram

Monday, July 5, 2010

mencari satu titik sinar dlam kehidupan yang penuh dengan kegagalan

Dengarkanlah melodi rintihan hati ini,
Aku ingin tingalkan kisah silam yang cukup menusuk jiwa, malah menguasai separuh dari jiwaku..

Menanti akan saat-saat hari mendatang yang cukup mendebarkan, malah menjadi seribu tanda tanya dalam hidupku.

Apa yang mampu aku katakan, segala sinar yg aku nantikan, masih gelap, bahkan, sedikit cahaya pn masih tak terlihat dari pandangan aku, aku ibarat buta dalam terang., tercari-cari apakah cara dan jalan yang tepat. Untuk aku menemui sekurang2nya satu titik cahaya. Ya akan membuka satu lembaran cahaya untuk aku terus mengapai seribu sinar dan terus aku gigh berusaha mencari sinar cahaya kehidupan yg bergemerlapan..

Banyak petua dan mitos akan kejayaan dan sinaran di masa dpan untuk kita melangkah dari tapak ktapak dgan yakin, berani dan mampu menentang arus yg jika kita terlalu lemak, kita akan jatuh tersungkur, sehingakan. Ak terdaya untuk kita bangkit darinya jika tak ada sapa2 memandang atau menghiraukan kita..

Saat kita jatuhlah, yg mana kita memerlukan kata2 semangat dan dorongan dari orang sekeliling kita, mahu yang terdekat, ataupn yg jauh. Kerana dgn kata2 semangat dr merekalah, sedikit sebanyak dapat membantu kita bngkit kembali untuk terus melangkah.

Memang mudah jika diungkapkan dengan kata1, tap! Untuk kita tempuh hari2 mendatang kita amat menguji akal dan fikiran, malahan seluruh jiwa. Begitu payahnya untuk kita menyusuri detik2 dan liku kehidupan..

Namun aku percaya, pasti ada rahsia yg tersembunyi, dan akan aku cri jawapanya yg mana kebahagian dalam kehidupan..

No comments:

Post a Comment

.:same script, diffrent cast:. .:aku insan yang tak punya apa-apa:.

Pages