Encik East | Create your badge
Instagram

Friday, July 30, 2010

persoalan kehidupan namun aku hanya insan biasa.

Aku sering mempersoalkan tentang kehidupan, apa maknanya, kesan dan kesakitan, keindahan mahupun kenangan silam yang mencengkam jiwa nurani kita.

Kehidupan memang terlalu indah jika kita tahu menghargainya dan fahami akan pengertianya.

Aku telah jadi lupa, siapa diri ini, dan kadang kala aku cuba bertanya kembali, apa yang akan terjadi,angin yang berhembus berbisik dihati sangat meyakitkan.. Tapi Aku akan menanti sebuah keajibannya dalam hidupku..

Kenapa hidup ini sukar bagi org yang tidak kuat akan pegangan dalam hidupnya.

Kita manusia yg sering tertanya-tanya akan diri kita, kenapa mereka yang lemah dan mudah terjatuh sering menyalahkan diri sendiri, mereka dalam situasi bergini sering menjadikan jalan tengah sebagai jalan pintas untuk mendapatkan penyelesaian tanpa berfikir panjang dan akan mendatangkan masalah pada orang lain atau tidak.

Orang yang gagal dalam hidup sering dikaitkan dengan orang yang malas berusaha. Tapi sebenarnya orang yang gagal dalam hidup adalah sikap orang yang mudah selesa akan kehidupan yang mereka lalui, dan takut untuk bangun ketika dan saat dirinya jatuh.

Dunia ini memang indah jika kita pandai mengerti dah fahami akan maknanya. Walaupun kadang kala terdetik akan kehidupan yang memeritkan dan menyakitkan, dunia yang palsu..

Tp kadang2 dunia ini kejam kepada siapa yang sedang merasai kebahagian mahupun ingin mengecapi kebahagian.

Orang kata, kalau tak ada dugaan onak duri, liku2 dah keperitan, tidak akan ada lah juga kebahagian, keindahan dan kenikmatanya.

Kita perlu akur akan jalan dunia yang diberikan kepada kita.

No comments:

Post a Comment

.:same script, diffrent cast:. .:aku insan yang tak punya apa-apa:.

Pages