Encik East | Create your badge
Instagram

Wednesday, February 4, 2009

teman

kenapa hidup kita perlukan kawan?
dan kenapa pula kita perlu teman dalam hidup?
adakah kita tidak boleh bersendirian?
ataupon sekadar untuk hiburan semata-mata?

ada yang kata, kawan lah tempat berkongsi masalah..
tapi ada juga kawan yg datangkan masalah...

dalam hidup aku, aku dapat lihat n menilai apa itu erti kawan dan persahabatan.
ragam dan telatah memasing yang dapat aku menilai atitute diaorang...
kawan yang sempurna adalah kawan yang sangup terima kita seadanya.. sebab kawan ini lah yg sangup berkorban untuk kita....
kawan yg seperti ini, kita tidak akan lupakannya sampai bila2.. dan kita akan utamakan dia lebih dari kekasih kita..
tapi setiap yang sempurna pasti ada kekurangannya...

but aku benci sangat kawn yg bila kita senang jer dia datang,
bila susah, jumpa kat sebelah-sebelah pon x nak tegur...
apo lah jenis kawan kan..
tapi kawan mcm 2 ok lagi kot bagi aku...
ada lagi teruk sebenarnya... rasa aku kalau nak disamakan ngan SETAN, dia setaraf kot huh..
tapi itu lah hidup.. x der masalah, x der dugaan, x der cabaran...
x yah hidup kot huhuhu....

dalam hidup aku yg da nak masuk 23 ni, aku da jumpa hampir puluhan ribu kawan yg ada atitute sendiri...
tau x ramai kata aku sombong....
tapi sebenarnya aku bukan sombong.. tapi malas nak berkawan... bila aku berkawan, aku akan hadapi ngan ragam dia tah apa2 lah... so aku x kuasa..
that why aku x ramai kawan.. aku suka mcm ni...
senang.. x ramai kawan, x banyak masalh...

tapi yg penting sekali kene pandai pilih kawan...
aku slalu salah pilih kawan...
banyak kawan2 aku yg mcm HANTU... perangai memasing aku x leh tahan...
so kawan yg aku berkawan skunk ni, dalam 3-4 org kira ok lah...
lg best kawan x ramai...

1 comment:

  1. I miz u my dear fren....take care..jenguk2 la Kuching kay..

    ReplyDelete

.:same script, diffrent cast:. .:aku insan yang tak punya apa-apa:.

Pages